دانلود رایگان ۵۱ نقشه ساختمان سه خوابه ویلایی و آپارتمانی ۳D!-اطلاعات سایبان


دسترسی از شمال و جنوب باعث خاص بودن این نقشه شده است و نما و دکوراسیونی که برای این ساختمان طراحی شده بسیار به نقشه جذابیت بخشیده و صرفه جویی زیادی در هزینه ها در پی دارد. سازه نقشه این آپارتمان اسکلت بتنی و سطح دسترسی آن از سمت غرب است .در طبقه ی اول شاهد دو واحد مستقل سه خوابه هستیم .همچنین همانطور که مشاهده می کنید برای این پلان آسانسور نیز در نظر گرفته شده است. طراحی نقشه ساختمان مسکونی از پیچیده ترین و سخت ترین خدمات در رشته معماری می باشد که اکثر کارشناسان و اساتید به آن اذعان دارند.طراحی نقشه ساختمان مسکونی برای هر شخصی بسته به وضعیت اجتماعی اقتصادی و فیزیکی خانوار متفاوت است.

  • به‌عنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دست‌انداز یا جان‌پناه تراس)، هم‌تراز با جداره اصلی نما نباشد.
  • لازم به ذکر است بدانید در طراحی، این نکته بسیار حائز اهمیتی است که جایگاه تلویزیون در بخش یا هال و نشیمن می ‌باشد.
  • نقشه خانه مشاهده شده در زیر دارای دو طبقه می باشد که به صورت دوبلکس طراحی شده است.
  • به ‌عنوان نمونه آشپزخانه کثیف یا آشپزخانه سرخ پز یک فضای مستقل به غیر از آشپزخانه اصلی داشته باشد تا بتواند فضای اصلی آشپزخانه را تمیز در نظر بگیرد.

برای شروع یک پروژه ساختمانی پس از مطالعات اولیه نیاز به طراحی نقشه معماری است امر نقشه کشی ساختمان آن قدر حائز اهمیت است که سابقه چند هزار ساله در تاریخ معماری ایران و جهان دارد. البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. پیشنهاد می‌کنم در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی که مساحت زیربنای مفید آن‌ها بیشتر از ۱۸۰ مترمربع است، حتماً فضایی را هم به‌عنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید. در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد. کلیک کنید و جزییات بیشتر از طراحی آپارتمان مسکونی را مشاهده کنید. طراحی نقشه ساختمان مسکونی دوبلکس 250 متری با طراحی شیک و زیبا ،مدرن بوده و نمای آن کلاسیک می باشد.

نقشه تجاری مسکونی

طراحی نشیمن خصوصیهمان‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم در نظر گرفتن فضاهای خصوصی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر بسیار مهم شمرده می شود. کیفیت پلان معماری شما هنگامی بالاتر می رود که بتوانید رضایت ساکنین فضا را در نظر بگیرید. به همین جهت نکته حائز اهمیتی که در رابطه با ساختمان ‌ها و طراحی آن‌ها وجود دارد این است که بتوان یک نشیمن خصوصی مجزا در نظر گرفت. در نظر گرفتن مساحت مفید برای اتاق خواب‌ ها نیز می تواند ۲ عامل بسیار مهم در رابطه با طراحی نشیمن خصوصی باشد که لازم است در راستای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر این نکات را در نظر گرفت. تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد.

اگر در ذهن شما این سؤال نقش بسته که نقشه ساختمان با عرض ۸ متر چگونه در نظر گرفته می شود، می‌توانید در ادامه این مطلب با این موضوع با ما همراه باشید تا بتوانیم نکات اصلی و استاندارد یک نقشه را برای شما مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بسته به نوع کاربری فضا نکات خاص آن در طراحی پلان در نظر گرفته می شود. در طراحی نقشه ی هر کدام از این فضاها نیاز به رعایت کردن ضوابط مخصوص به آن هاست. تیم شاپ دکو همه ی انواع پلان های شما را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری طراحی می کند.

منظور از مقطع ساختمان چیست؟

قطعا طراحی هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است و گروه فنی مهندسی کهن با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی های خود از یک چارت استاندارد که توسط مهندسین طراح تهیه شده تبعیت میکند. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

همان‌طور که در نظر داشتیم و برای شما ذکر کردیم آشپزخانه از مهم‌ترین مکان های یک خانه می باشد. به همین جهت تهویه مناسب و طراحی آن برای آشپزخانه و نورگیری مناسب مهم شمرده می شود. بهتر است بدانیم در نظر گرفتن فضای هال و نشیمن تفاوت‌ های اندکی با سالن پذیرایی دارد.

نقشه مدرن با عرض 10 متر

اگر پروژه ای دارید که می خواهید شروع کنید ، امروز با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم طرح ها و ایده های خود را بگیرید و آنها را به ساختمانی که همیشه می خواستید تبدیل کنید. در ضمن ، نمونه های طراحی ساختمان و مطالعات موردی را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا برخی از الهامات و ایده ها را برانگیزد. مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد . دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود . در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد. در نقشه کشی اداری می توان با نور مصنوعی تامین نور داشت و همه فضاها نیاز به نور طبیعی ندارند.