خدمات آنلاین کوردستان نوژا سرویس-اطلاعات سایبان


اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد. در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید. قطعا طراحی نقشه هر بنایی با توجه به نیازها و شرایط آن بنا نسبت به طراحی نقشه سازه های دیگر متفاوت است.

  • پس داشتن یک طرح خوب باعث می‌شود تا بتوان خیلی راحت‌تر وارد مرحله اجرا و ساخت ویلا یا آپارتمان خود شد.
  • یکی از مهم‌ترین دلایلی که اغلب بانوان در تلاشند تا آشپزخانه بزرگ برای آن‌ ها طراحی شود این است که بتوانند میز ناهارخوری در وسط آشپزخانه جای دهند.
  • همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های جنوبی از هر دو جبهه شمال و جنوب، نورگیری کامل و بدون مزاحمت انجام می‌شود و این مهم‌ترین مزیت زمین‌های جنوبی نسبت به زمین‌های شمالی است.
  • در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد.

به دلیل این‌که لازم است با در نظر گرفتن وسایل الکتریکی که در آشپزخانه فعالیت دارند، ممکن است نور زیاد سبب آزردگی و ناراحتی در شوند و فصل‌ های گرم سال محیط آشپزخانه را بیش از حد گرم کند. به همین جهت در راستای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر لازم است که حتماً به کنترل کردن نور طبیعی بپردازید و در رابطه با این موضوع طراحی منحصر به‌ فردی در نظر بگیرید. همین اتفاق ممکن است سبب افت کیفیت در رابطه با فضای داخلی یک ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد. لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری اتاق فرزندان دختر در فضای خصوصی‌تری قرار بگیرد. از مهم‌ترین مواردی که لازم است در اتاق خواب فرزندان در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر تهیه شود، کمد لباس کمد برای لوازم تحریر و کامپیوتر می‌ باشد.

خبرنامه آزمون طراحی نظام‌مهندسی

آسانسور نیز می ‌تواند در ساختمان ‌هایی که طراحی دوبلکس دارند یک جزء جدا نشدنی باشد. به دلیل این‌که مهم‌ترین ضعفی که برای ساختمان‌های دوبلکس در نظر گرفته می شود، اختلاف سطح به واسطه پله‌ های زیاد می باشد و ممکن است مشکلات متعددی برای افراد به وجود بیاورد. حال اگر در طراحی نقشه دوبلکس با عرض ۸ متر آسانسور تعبیه شود، دیگر مشکلات به‌ وجود آمده به جهت وجود پله‌ها برطرف می گردد. پله نقشه ساختمان دوبلکسممکن است پله ‌های متعددی برای ساختمان‌های دوبلکس با نقشه ساختمانی عرض ۸ متری طراحی شود. حال در تلاشیم در ادامه این مطلب در رابطه با عوامل تأثیرگذاری که در رابطه با نقشه‌ ساختمان با عرض ۸ متر وجود دارند، بیشتر برای شما بگوییم.

گذران اوقات در مکانی که انسان آن را دوست داشته باشد، لذت بخش است و باعث می‌شود کیفیت رفتاری و زندگی انسان بالا می رود. با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود. بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است. نقشه ای که مشاهده می کنید در سه طبقه به ترتیب ،پارکینگ ،همکف و اول طراحی شده است .این ساختمان اسکلت بتنی است و دارای فایل نما از دو طرف ساختمان است . پلان ساختمان دوبلکس با مصالح بنایی طراحی شده و از سمت حیاط دسترسی دارد(جنوبی است).در طبقه ی همکف آن نهارخوری ،آشپزخانه ،خواب مهمان و سالن پذیرایی اختصاص یافته است . دسترسی از دو سمت شمال و جنوب به همراه دو طرف نمای 3d ،زیبایی منحصر به فردی به این نقشه داده است.سازه این ساختمان اسکلت بنایی می باشد و دارای سه طبقه است.

اصول و مراحل طراحی نقشه معماری

یکی از نیاز های یک مهندس،تسلط به نقشه کشی و نقشه خوانی ساختمان است. در این مقاله به آموزش نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان خواهیم پرداخت. طراحی معماری ساختمان در واقع پلان ها، طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان را در برمی گیرد. تصمیماتی که یک معمار طراح ساختمان می گیرد در امنیت عمومی مؤثر است.

بعد از اتمام طراحی نقشه های محاسبات سازه نوبت به طراحی نقشه های برق و مکانیک می رسد که به طور همزمان با هم پیش می روند و هیچ ارجحیتی نسبت به یک دیگر ندارند. در طراحی نقشه برق جانمایی و جزئیات سوکت های برق ، تلفن ،آنتن مرکزی ، مشخصات سیم ها ،سیستم های روشنایی و صوتی و … پرداخته می شود. در نقشه های مکانیک ،که شامل تعیین جزئیات سیستم های سرمایشی و گرمایشی،گازرسانی ،آبرسانی ،فاضلاب و … است. در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود. حتی در بازسازی ساختمان های کوچک و یا معماری داخلی نیز اشخاص ترجیح می دهند که حساب شده گام بردارند و قبل از هر گونه اقدام اجرایی از جزئیات آن با خبر باشند .

در رابطه با طراحی سرویس بهداشتی و حمام نیز لازم است نکاتی را در نظر بگیرید و برای این فضاها طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشید. به این صورت که در ورودی آن ‌ها به هیچ سمتی اعم از ناهارخوری، نشیمن، آشپزخانه و فضای پذیرایی باز نشود و از این طریق قابل رویت نباشد. در نظر گرفتن این فیلتر می تواند از این‌که افراد به یک‌باره واحد فضای خصوصی منزل شوند، پیشگیری کند.

نقشه ساختمان چهار طبقه

دقت داشته باشید که حتما لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های جنوبی را به شکلی که گفته شد، انجام دهید. درغیراین‌صورت فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را از نور جنوب محروم کرده و اتاق‌خواب‌ها (که در طی روز که عملاً کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند) بیشترین و بهترین نور ورودی به ساختمان را به خود اختصاص خواهد داد. تمای نقشه های موجود در سایت خانه معمار به صورت فایل اتوکدی است و تمامی جزئیات در آن قرار داده شده است.