حفظ میراث اولین معمار سیاه پوست آمریکا


[ad_1]

حمایت HOK از دانشجویان دانشگاه Tuskegee به تمرین قدرت بخشیدن به معماران مشتاق سیاه پوست ادامه می دهد که در اوا، دهه 1800 با رابرت آر. تیلور آغاز شد.

تعداد کمی از برنامه های معماری به اندازه دانشگاه توسکگی داستان قدرتمندی دارند.

رابرت آر. تیلورکه اغلب به ،وان اولین معمار سیاه پوست معتبر در ایالات متحده ذکر می شود، بسیاری از محوطه دانشگاه آلابامای شرقی مدرسه را طراحی کرد. تیلور همچنین برنامه معماری مدرسه را توسعه داد و دانش‌آموزان تاسکگی را برای ساختن ساختمان‌ها استخدام کرد. شاگردان او حتی مصالح ساختم، خود را – از جمله آجر و پنجره – می‌ساختند که مهارت و تدبیر آمریکایی‌های آفریقایی تبار را در ج، قرن اخیر برجسته می‌کند.

با این حال، برنامه معماری Tuskegee با وجود تمام تاریخ پر افتخارش، امروزه اغلب نادیده گرفته می شود. همین امر را می توان در مورد هفت کالج و دانشگاه تاریخی سیاه پوست (HBCUs) با مدارس معماری معتبر NAAB نیز گفت.

گفت: “بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که HBCU ها برنامه های معماری دارند.” آما آساموا، استادیار معماری در Tuskegee دانشکده معماری و علوم ساختم، رابرت آر. تیلور. برای من این یک مسئله است. دانشجویان ما دیدگاه هایی را ارائه می دهند که در معماری گم شده اند. آنها از جوامعی می آیند که صدایی در برنامه ریزی و طراحی محیط ساخته شده نداشته اند.”

ترنتون اسکات، دانشجوی سال پنجم معماری در Tuskegee، چنین دانشجویی است. اسکات در دوران کودکی در بیرمنگام نزدیک به نقاشی اشتیاق پیدا کرد. در نوجو،، او توجه خود را به طراحی ساختمان ها معطوف کرد و تصور کرد که چگونه املاک متروکه در زادگاه صنعتی اش می تواند برای استفاده جامعه تغییر یابد.

اسکات گفت: «تعامل جامعه دلیل بزرگی است که من می‌خواستم معماری کنم. من پتانسیل معماری را برای گرد هم آوردن مردم می بینم.»

ترنتون اسکات (سوم از سمت چپ) با دیگر کارآموزان HOK در تابستان 2022 ژست می گیرد.

سرمایه گذاری در دانشجویان طراحی HBCU

در طول هشت ماه گذشته، اسکات این فرصت را داشته است تا رویای خود را برای تبدیل شدن به یک معمار به ،وان دریافت‌کننده بورسیه HOK Diversity x Design پیش ببرد. این بورسیه که به 9 دانشجوی طراحی BIPOC و اقلیت اعطا می شود، شامل کمک هزینه 10000 دلاری برای هزینه های مدرسه و یک دوره کارآموزی با حقوق در HOK است.

اسکات به ،وان کارآموز در دفتر سنت لوئیس HOK، روی انواع پروژه ها کار کرده است، از جمله توسعه یک طرح مفهومی برای یک مرکز اجتماعی پیشنهادی افغانستان.

اسکات گفت: “من از تجربه HOK خود چیزهای زیادی به دست آورده ام.” “این من را در معرض چیزهایی در مورد طراحی و معماری فنی قرار داد که در مدرسه تجربه نکرده بودم. من فهرستی از افرادی در HOK دارم که آنها را مربی می‌دانم.»

برای آنجلو آرزانو، مدیر HOK در سنت لوئیس، اسکات نمونه ای از استعدادهای دست نخورده ای است که می توان در مدارسی مانند Tuskegee پیدا کرد.

آرزانو گفت: «اینها دانشجوی، هستند که ممکن است مورد توجه قرار نگیرند، زیرا آنها از برنامه های معماری بزرگتر نیستند. “با این حال از نظر مهارت و جاه طلبی، آنها به همان اندازه امیدوار کننده هستند.”

از سال 2017، استودیوی سنت لوئیس HOK میزبان چهار کارآموز Tuskegee بوده است. این استودیو همچنین چندین بار در سال نمایندگ، را به Tuskegee می‌فرستد تا بررسی نمونه کارها، سخنر،‌های مهمان و شرکت در نمایشگاه‌های شغلی را انجام دهند.

ارزانو گفت: “ما می خواهیم خط لوله استعدادهای اقلیت در معماری را گسترش دهیم.” “این چیزی است که ما در سنت لوئیس و سراسر HOK به آن علاقه داریم.”

ترنتون اسکات (ردیف پایین، دوم از چپ) و هم تیمی‌هایش در دانشگاه تاسکگی برنده شدن در چالش طراحی دانشجویی NOMA در سال 2022 را جشن می‌گیرند. مفهوم آنها، Selah، دارای یک میدان عمومی، بازار عابر پیاده و مرکز فرهنگی است که برای تقویت جامعه طراحی شده است.

تیم طراحی Tuskegee برنده شد

نوامبر گذشته، استودیوی سنت لوئیس HOK کمک کرد تا هزینه اسکات و چند تن از همک،ی هایش را برای سفر به نشویل برای شرکت در کنفرانس سازمان ملی معماران اقلیت (NOMA) 2022 پرداخت کند. مسابقه طراحی. بخش دانش‌آموزی مسابقه تیم‌هایی از 30 مدرسه را به چالش کشید تا یک مرکز فرهنگی و یک پل برجسته برای شمال نشویل، بخش تاریخی سیاه‌پوست شهر که شاهد موجی از اصالت‌گرایی در این شهر در حال رشد بوده است، تصور کنند.

ورود تاسکگی مقام اول را ،ب کرد. تیمی از دانشگاه آیوی لیگ کورنل در جایگاه دوم قرار گرفت.

آساموآ از تاسکگی گفت: «این پیروزی نشان دهنده توانایی دانشجویان ما است. “این توانایی آنها را در درک جوامع به حاشیه رانده شده تاریخی و ترجمه همدلی، آگاهی و تجربه آنها به محیط ساخته شده نشان می دهد.”

Asamoah مشتاقانه منتظر است که دانش آموزان Tuskegee برنده های بیشتری در سال های آینده ،ب کنند. او همچنین امیدوار است که شرکت های طراحی بیشتری با حمایت از Tuskegee و سایر HBCU ها در حفظ میراث رابرت تیلور مشارکت کنند.

Asamoah گفت: “روابط HOK برای دانش آموزان و بخش ما بسیار مغذی بوده است.” من از سایر شرکت‌ها نیز دعوت می‌کنم که از محوطه دانشگاه دیدن کنند، درباره تاریخ غنی ما بیاموزند و رویکردی عملی برای کمک به ما در رشد این میراث اتخاذ کنند.»

[ad_2]
منبع: https://www.،k.com/news/2023-02/preserving-the-legacy-of-americas-first-black-architect/