جلسه توجیهی سال نو – معماران زاها حدید


[ad_1]

معماران زاها حدید طرح جدید استادیوم فوتبال آرهوس را در کنفرانس سالانه سال نو شهر با حضور بیش از 600 نفر از ،نان و رهبران بخش های تجاری، مدنی، ورزشی و فرهنگی آن ارائه ،د.

توسعه مجدد Kongelunden در آرهوس دیگر فقط یک چشم انداز نیست. با انتخاب طرح جدید استادیوم، برنامه ای از جلسات منظم تاون هال همه افراد شهر را قادر می سازد تا در مورد طرح توسعه و استراتژی های زیرساختی آتی آن بحث و مشارکت داشته باشند.

ارائه جلسه توجیهی سال جدید ZHA را تماشا کنید: معماران زاها حدید: “عرصه جنگل”

تیمی متشکل از معماران زاها حدید که با مشاور معماری و مهندسی Sweco و معماران منظر Tredje Natur کار می‌کنند، کمیسیون ساخت استادیوم فوتبال جدید آرهوس را در دسامبر 2022 پس از مسابقه طراحی بین‌المللی دریافت ،د.

ورزشگاه جدید آرهوس که در یک کاسه نشیمن تک طبقه، هواداران را تا حد امکان به زمین بازی نزدیک می‌کند و تجربه‌ای شدید در روز بازی ایجاد می‌کند، ورزشگاه جدید آرهوس در جنگل مارسلیسبورگ شهر تعبیه شده است.

این طرح با ،وان “محوطه جنگل” از ریتم عمودی درختان اطراف که تا ارتفاع 47 متری می‌رسد، شکل گرفته است. این طرح، استادیوم جدید را به ،وان امتداد جنگل با عمودی بودن آن در ستون‌های عمومی استادیوم و دنده‌های چوبی نمای آن در نظر می‌گیرد. این حرکات عمودی از جنگل به سمت میدان محوطه سازی شده و به ستون های محوطه بیرونی و داخلی استادیوم جاری می شود. همراه با سلسله مراتب پیچیده ای از دنده های چوبی در نما و سقف، حجم افقی بزرگ ورزشگاه به مقیاس انس، ت،یم می شود و در عین حال حس ورود را برای هوادار، که در میدان های عمومی مجاور جمع می شوند، ارائه می دهد.

سقف ورزشگاه جدید برای به حدا،ر رساندن حفاظت از آب و هوا و افزایش سطح آسایش در میدان‌های خارجی مجاور و همچنین محوطه‌های داخلی طراحی شده است، و یک مسیر گردش عمومی 360 درجه را مشخص می‌کند که مستقل از رویدادهای داخل استادیوم است. ایجاد فضاهای عمومی جدید برای طیف گسترده ای از کاربری های مدنی، تفریحی و فرهنگی توسط جامعه محلی و بازدیدکنندگان پارک.

سقف شفاف ورزشگاه و شکاف‌های درون دنده‌های چوبی نمای آن، نماهایی از جنگل اطراف را نشان می‌دهد، در حالی که ستون‌های نفوذپذیر آن، مرزهای بین برنامه‌های مختلف را محو می‌کند. ضلع شرقی و غربی دارای ستون‌های باز هستند که نه تنها به ،وان مسیریابی بصری برای مشخص ، ورودی‌های اصلی عمل می‌کنند، بلکه به ،وان رابطی بین رویدادهای عمومی و برنامه‌های دارای بلیط عمل می‌کنند. به این دو اجازه می دهد تا به یکدیگر گسترش یابند و پتانسیل میزب، انواع مختلف رویدادها را در 365 روز سال به حدا،ر برسانند.

برای ساخته شدن در محل استادیوم موجود، طراحی، ساختار و مصالح پروژه جدید با توجه به تاثیرات محیطی، عملکرد و ارزش تجربه شده بهینه شده است. با استفاده از مواد من، برای عملکرد من،، و کاهش مقادیر به حداقل مطلق، جایی که استحکام و استحکام بالاترین ارزش ممکن را می‌افزاید، استادیوم جدید آرهوس با سه ماده اصلی مشخص می‌شود: بتن شامل سنگدانه‌های بازیافتی برای ستون‌ها. فولاد تهیه شده، بازیافت و بازیافت محلی برای ،پاها؛ و الوار از منابع پایدار تایید شده محلی برای روکش نما.

ساختمان مجاور «Stadionhallerne» که در سال 1918 توسط معمار Axel Høgh-Hansen تکمیل شد، بازسازی خواهد شد. نماهای قرمز شدید و تزئینات سفید آن حفظ خواهد شد تا روح تاریخی خود را که همه در باشگاه به آن احترام می گذارند حفظ کنند.

طراحی و ساخت ساختمان جدید با بازیافت و استفاده مجدد از مواد و اجزای موجود استادیوم تا بیشترین حد ممکن انجام می شود. علاوه بر تأثیر مثبت بر اثرات زیست محیطی استادیوم جدید، استفاده مجدد از اجزای استادیوم قدیمی به لنگر انداختن محلی پروژه کمک خواهد کرد.

زمین خانگی باشگاه فوتبال آرهوس ژیمناستیکفورنینگ (AGF) که تیم اول آن در سوپرلیگا دانمارک بازی می کند، ورزشگاه فعلی آرهوس در سال 1920 افتتاح شد. در حالی که مجموعه ای از بازسازی ها بین سال های 1948 و 2004 انجام شد، استادیوم موجود دیگر استانداردهای لازم برای میزب، را ندارد. مسابقات منظم حرفه ای و بین المللی فوتبال و همچنین رویدادهای فرهنگی در مقیاس بزرگ. شاید مهم‌ترین نکته برای هواداران AGF، فواصل طول، بین تماشاگران و زمین فوتبال در استادیوم موجود مانعی برای ایجاد هیجان‌انگیزترین جو برای بازیکنان و هواداران AGF در بازی‌های خانگی باشد. ورزشگاه جدید هواداران را بسیار نزدیک به زمین بازی خواهد کرد و تجربه ای همه جانبه را برای همه در مسابقه ایجاد می کند.

سازمان دهندگان مسابقه پیشنهاد تیم را به دلیل درک و تفسیر آن از موقعیت ویژه ورزشگاه در جنگل باست، مارسلیسبورگ و مجاورت آن با استادیون ها،ن تاریخی ستایش ،د: «مظهر قوی پروژه برنده دعوت، دستیابی به محیط اطراف و ارتباط خوب با آن است. زمینه.»

جیانلوکا راکانا، مدیر معماران زاها حدید گفت: این افتخار است که برای ساخت چنین پروژه مهمی در آرهوس انتخاب شده‌ام. پیشنهاد ما برای ورزشگاه جدید آرهوس از بافت جنگلی طبیعی آن و میراث باشگاه الهام گرفته شده است. این استادیوم با ارائه انبوهی از فضاهای عمومی جدید برای استفاده در 365 روز سال، نقطه عطفی جدیدی برای شهر خواهد بود که بالاترین استانداردهای پایداری زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را در هر جنبه ای از طراحی و ساخت خود در بر می گیرد.

پیتر کریستیانسن، معمار موردی سوئکو، گفت: «استادیوم جدید آرهوس با هدف تبدیل شدن به یک کاتالیزور برای هواداران و جامعه محلی، یک هویت جدید برای باشگاه، و نقطه عطفی جدید در برادری فوتبال ملی و بین‌المللی است. ما خوشحالیم که این پروژه معتبر دریافت کردیم. ما آن را به منزله تشخیص حضور محلی خود در شهر و درک ما از منحصر به فرد بودن مکان، بافت و روح و هویت مرتبط با AGF و آرهوس می‌د،م. ما با شرکای خود یک استادیوم متن، با محیط و با مشخصات نوردیک طراحی کرده ایم. استادیوم با دقت طراحی شده است و من تضمین می‌کنم که از هر صندلی تجربه‌ای عالی خواهد داشت.»

اوله شرودر، شریک Tredje Natur گفت: “پیشنهاد ما تجلیل از روحیه افتخار باشگاه و اهمیت آن برای شهر آرهوس است. ادای احترام به میراث معماری در محل و طبیعت منحصر به فرد اطراف آن به ،وان یک حرکت خوشامدگویی برای عموم خواهد بود. به هر من،تی!»

42 تیم معمار دانمارکی و بین المللی برای پیش صلاحیت برای مناقصه در دسامبر 2021 درخواست دادند و شش تیم برای دور اول مسابقه با سه برنده مساوی انتخاب شدند تا به دور دوم ادامه دهند. برنده این رقابت توسط شهر آرهوس به ،وان توسعه‌دهنده و همچنین دو حامی مالی، Lind Invest و Salling Fondene و باشگاه محلی سوپرلیگا AGF Football اعلام شد.

پیشنهاد برنده اکنون در نیمه اول سال 2023 با همکاری شهر آرهوس، تیم برنده و AGF واجد شرایط خواهد بود. به موازات آن روند، پیمانکاری که مسئولیت ساخت ورزشگاه جدید را بر عهده خواهد داشت، پیدا می شود. در نیمه دوم سال 2023، ساخت و ساز با جزئیات برنامه ریزی می شود، قبل از اینکه استادیوم فعلی شروع به برچیدن تدریجی در سال 2024 کند.

رندر توسط منفی

[ad_2]
منبع: https://www.zaha-hadid.com/2023/01/27/aarhus-football-stadium-new-year-briefing/