تاریخچه مختصری از برج مرتفع


[ad_1]

زمان ،نی مطالعه: 5 دقیقه

در حالی که طبق قو،ن بین المللی ساختمان (IBC) یک تعریف جه، از طبقه بندی بلندمرتبه ها وجود ندارد، “ساختم، زم، بلندمرتبه در نظر گرفته می شود که “طبقه اشغالی” بیش از 75 فوت (تقریباً) وجود داشته باشد. 7 طبقه) بالاتر از پایین ترین سطح دسترسی وسایل نقلیه آتش نش، (1).

اولین نمونه از یک ساختمان بلند در سال 1884 ثبت شد. این ساختمان توسط ویلیام لبارون جنی برای شرکت بیمه خانه در شیکاگو، ایلینویز ساخته شد و پس از اتمام در ارتفاع 180 فوتی یا 12 طبقه قرار داشت. از آن زمان این مفهوم شکوفا شد و در حال حاضر بیش از 25000 ساختمان در 7 طبقه در سراسر جهان وجود دارد که تقریباً یک چهارم آنها تنها در چین واقع شده اند.2). اگرچه این ممکن است در ابتدا تعجب آور باشد، اما وقتی هدف بلندمرتبه در نظر گرفته می شود، این واقعیت مسلم می شود.

این به این دلیل است که آنها به دلیل محبوبیت و ضرورت در زم، به وجود آمدند که قیمت زمین شهری به طور ناگه، افزایش یافت و شهرها در دسترس تر شدند – به دلیل معرفی یک سرویس راه آهن ملی که ارتباط متقابل را در سطح تاریخی مشاهده کرد. به منظور پاسخگویی به رشد رو به رشد معماران به طرح انقلابی جنی به ،وان الهام‌بخش تقاضا برای اقامت و توسعه‌های تجاری مرکزی در شهرهای متراکم فزاینده نگاه می‌،د و ساخت ساختمان‌هایی که به‌جای گسترش افقی به‌طور عمودی بالا می‌رفتند، امری عادی شد. این تصمیم طراحی پیشگامانه با کاهش ارزش فولاد و شیشه به دلیل مش، بودن آنها در آن زمان حمایت شد و ساختمان های بلند را هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی به یک تصمیم عملی تبدیل کرد. در اواسط قرن بیستم، چنین ساختمان هایی به ویژگی استاندارد چشم انداز معماری در ا،ر کشورهای جهان تبدیل شده بودند. و در حال حاضر، در حال حاضر، بلندترین ساختمان جهان برج خلیفه است که در سال 2010 ساخته شد و در 163 طبقه در مرکز شهر دبی قرار دارد.

در طول دهه‌ها، طراحی این ساختمان‌های چند طبقه با معماری عجیب و غریب تکامل یافته و به فرصتی برای تبدیل شدن به نمادی از انحطاط و ثروت تبدیل شده است. RMJM چندین ساختمان مرتفع نمادین در سراسر جهان را طراحی و مدیریت کرده است که هر پروژه منحصر به فرد و متن، با نیازهای مشتری است. سه ساختم، که در میان مجموعه گسترده RMJM برجسته هستند عبارتند از: مرکز نوآوری و فناوری خلیج شنژن با 71 طبقه، متروپل استانبول با ارتفاع 300 متر، و برج مارینا هایتس با 55 طبقه.مرکز نوآوری و فناوری خلیج شنژن، شنژن، چین

مرکز فناوری و نوآوری خلیج شنژن که در قلب پارک فناوری پیشرفته شنژن در منطقه نانشان واقع شده است، به ،وان یک الگوی ملی برای پیشرفت‌های آینده طراحی شده است. این مجموعه منحصربه‌فرد در مجموع از 5 برج تشکیل شده است که دو برج مرتفع دارای دفاتر تحقیق و توسعه بلندمرتبه هستند که در 71 طبقه و 54 طبقه قرار دارند، در حالی که 3 برج دیگر دارای آپارتمان‌های خدماتی درجه یک هستند.

در اینجا لازم به ذکر است که سازه های بلندمرتبه چالش های طراحی خاصی را برای مهندسان سازه و ژئوتکنیک ایجاد می کنند، به ویژه اگر در یک منطقه ،زه ای فعال واقع شده باشند، که این منطقه خاص از شرق چین واجد شرایط است.3). این به طور گسترده ای در هنگام ایجاد یک نمای بیرونی قوی و پایدار از مرکز نوآوری و فناوری خلیج شنژن بدون به خطر انداختن زیبایی شناسی مورد توجه قرار گرفت. به طور کلی، شکل این مجموعه انتزاعی از ویژگی های محیط اطراف سایت است که از ایده پیشرفت و مسیر توسعه سریع منطقه شنژن است،اج شده است.متروپل استانبول، استانبول، ،یه

در سال 2010، RMJM برنده مسابقه طراحی برای توسعه کاربری مختلط نمادین “متروپل استانبول” در منطقه آتاشهیر شرقی استانبول شد با طرحی که ویژگی هایی را در بر می گیرد که شهر را بسیار منحصر به فرد می کند: رابطه آن با چشم انداز، تنوع فرهنگی غنی و سنت ایده آلیستی آن این پروژه کار فعلی RMJM را در منطقه واریاپ م،ن سایت گسترش می دهد و یک ،صر کلیدی در توسعه منطقه تجاری مرکزی آتاشهیر و منطقه مالی جدید تشکیل می دهد.

از لحاظ تاریخی، بلندمرتبه‌ها به خاطر شیوه‌ای که می‌توانند در کیفیت تجربه پیاده‌روی مهاجم باشند، شهرت ضعیفی داشته‌اند، با این حال، این مورد در متروپل استانبول صادق نیست. ملاحظات ویژه ای در مورد چگونگی تأثیر این سایت بر منطقه اطراف، از جمله مسیرهای مسیرهای پیاده روی و روشی که سایه ساختمان بر محیط شهری تأثیر می گذارد، داده شد.

متروپل استانبول از سه برج تشکیل شده است. یک برج فوق بلند مس،، یک اداری و یک برج مختلط. این توسعه همچنین دارای ،ده‌فروشی بوتیک سطح بالا و یک مرکز ،ده‌فروشی 2 سطحی است که آن را به ،وان یک سایت با کاربری مختلط معرفی می‌کند. از جمله جاده ها، منابع آب، فاضلاب و غیره، زیرا اتصال باید تنها به یک مکان ارائه شود نه واحدهای متعددی که به اتصال زیرساخت های عمومی نیاز دارند.برج مارینا هایتس، دبی، امارات

برج مارینا هایتس که در سال 2006 تکمیل شد، یک ساختمان مرتفع 55 طبقه با کاربری ،یبی منحصر به فرد است که مشرف به مارینا دبی است. در طبقات پایین، ساختمان به ،وان فضای تجاری و ،ده فروشی گسترده عمل می کند، در حالی که طبقات بالاتر، اقامتگاه های بوتیک را در خود جای داده اند.

به دلیل ارتفاع ساختمان و انتظار ،نین زیاد، برج مارینا هایتس نیاز به ارائه دقیق سیستم های ایمنی ج، دارد. سیستم های تهویه مطبوع (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) و همچنین تدابیری برای وسایل ،وج کافی در صورت آتش سوزی، قطع برق، یا سایر حوادث به طور گسترده در طول ساخت این سایت اندیشیده شده است.

علاوه بر این، درست همانطور که RMJM در اینجا انجام داده است، ،یب سیستم های HVAC با عملکرد سطح بالا در چرخه عمر ساختمان یک راه مهم برای افزایش پایداری ساختمان است. در حال حاضر، سهم ساختمان‌ها در مصرف انرژی جه، تقریباً 40 درصد است، اما از طریق اولویت‌بندی راه‌اندازی خودکار می‌توان این میزان را در هر بلندمرتبه به میزان قابل توجهی کاهش داد.4).

علاوه بر این، برج مارینا هایتس از صفحه‌های چوبی کشویی در سطح تریبون استفاده می‌کند تا دیدگاه‌های برتر درون‌گرا و برون‌گرا را از واحدهای مس، سکو به نمایش بگذارد. این منبع پایدار است و همچنین تضاد مصالح منحصر به فرد خیره کننده ای را با بقیه ساختمان ارائه می دهد. این پرده ها همچنین از پیش ساخته شده اند که حفاظت خورشیدی و باد را از ارتفاعات جانبی فراهم می کند – اقدامی ضروری به دلیل نیاز ساختمان به مقاومت در برابر نیروهای جانبی تحمیل شده توسط بادهای محلی. Altogether the Heights نمونه کاملی از یک ساختمان بلند مرتبه نخبه و پایدار است که انتظار می رود چرخه عمر طول، داشته باشد.

از طریق مثال‌های بالا می‌تو،م ببینیم که چگونه ساختمان‌های مرتفع در عصر مدرن اقتباس شده‌اند و روش‌هایی که در آنها اکنون اه، متعددی فراتر از تسهیلات صرف می‌کنند. این ساختمان‌های چند طبقه به معماران فرصتی برای شکوفایی و جستجو در مناطق ناشناخته طراحی در مقیاس بزرگ می‌دهند و ما همچنان شاهد ساخت و سازهای این مکان‌ها در سراسر جهان خواهیم بود.

[ad_2]
منبع: https://rmjm.com/history-of-the-high-rise/