بیان فضایی ساختمان های آموزشی


[ad_1]

زمان ،نی مطالعه: 3 دقیقه

امروزه وسعت فشارها و میزان تغییرات پیش روی مؤسسات آموزش عالی بیش از هر زمان دیگری است. مخارج عمومی فشرده، انتظارات اجتماعی رو به رشد و بلندپروازی های آموزشی در کشورهای در حال توسعه در پس زمینه پیشرفت سریع تکنولوژیکی و تغییر در شیوه های آموزشی تنظیم شده است. به این ترتیب، معماران باید با این نیازها و فشارهای جدید سازگار شوند. عواملی مانند مراکز دانشجویی، استفاده مجدد تطبیقی، محوطه سازی شهری، توسعه در مقیاس بزرگ و ساختمان هایی برای نوآوری و تحقیق، نحوه ایجاد ساختمان های دانشگاهی توسط معماران را شکل می دهند. علاوه بر این، ما شاهد هستیم که ساختمان پردیس معاصر به اشکال گوناگونی برای برآورده ، این ا،امات در حال تحول هم خود دانشگاه‌ها و هم از نظر جامعه‌شناختی به کار می‌رود. یکی از مفاهیم طراحی که به طور مش، رشد می کند، ا،پرسیونیسم فضایی است، در زیر به چگونگی و چرایی این موضوع می پردازیم که RMJM این را در کار خود گنجانده است.دانشگاه غرب اسکاتلند، پردیس Ayr، Ayr، ،ستان

گامی به سوی آینده
ما ابتدا به مؤسسات آموزش عالی طراحی شده توسط RMJM که واقعاً گامی به سوی آینده بودند نگاه می کنیم. این مکان‌ها جایگزینی برای ایدئولوژی ساختمان «سنتی» پردیس می‌شوند که هم نمای بیرونی و هم شیوه‌های خود را دوباره ابداع می‌کنند. در RMJM، ما اهمیت زیادی برای پایداری قائل هستیم و با دو ساختمان زیر، معماران ما فراتر رفتند تا مطمئن شوند که بالاترین استاندارد رتبه بندی BREEAM برآورده شده است.

در Ayr Scotland، RMJM یکی از مدرن‌ترین، سازگارترین محیط‌زیست و پایدارترین محیط‌های آموزشی آموزش عالی بریت،ا را طراحی کرد. ساختمان جدید پردیس Ayr به ارزش 72 میلیون پوند، محل دانشگاه غرب اسکاتلند (UWS) و کالج کشاورزی اسکاتلند (SAC) است و یک پروژه کلیدی در طرح توسعه 200 میلیون پوندی UWS بود (1). ضروری بود که همه عملکردهای دانشگاهی در یک ساختمان 18000 متر مربعی ادغام شوند تا تأثیر آن بر محیط پارک بالغ به حداقل برسد و در عین حال کارایی و تحویل مش، نیز به حدا،ر برسد. در نهایت، این ساختمان به BREEAM “عالی” برای طراحی و تدارکات سفارشی دست یافت. اگرچه چنین ادغامی ممکن است احساس شلوغی را به خطر بیندازد، RMJM بیان فضایی معاصر را برای تشویق یک محیط سیال و متصل گنجانده است. فضاهای باز ارتباطی بین فضاهای داخلی و خارجی ایجاد می کند، «احساس استقلال، انزوای کمتر، و تخیل بیشتر را نشان می دهد»، که در یک محیط آموزشی ایده آل است، به ویژه در مکان هایی مانند پردیس Ayr که پوشش گیاهی طبیعی من را احاطه کرده است.3).

نمونه دیگری از ساختمان های آموزش عالی «آینده آینده» طراحی شده توسط RMJM، ECOSpace، اولین مرکز بریت،ا برای ساخت و ساز پایدار است (2). این مرکز که در Dunfermline واقع شده است، هدف اساسی این مرکز هدایت راه در آموزش توسعه پایدار در ساخت و ساز با تشویق شیوه های کاری پایدار از نظر زیست محیطی است. دارای مجموعه ای از کارگاه های مرمت است که صنعتگران آینده را برای توسعه مجدد بسیاری از صنایع دستی ساختم، سنتی آموزش می دهد. تمام جنبه های سایت توسط یک سرسرا به هم متصل می شوند که از بیان فضایی گسترده برای ایجاد سیل نور طبیعی و فضای باز استفاده می کند و زیبایی شناسی طبیعی EcoSpace را بیشتر می کند.

به این ترتیب، RMJM از شیوه‌های پایدار پیشرو در صنعت استفاده کرد، پس از تکمیل، رتبه BREEAM “عالی” را دریافت کرد و همچنین در جوایز طراحی اسکاتلند در سال 2008 به ،وان “بهترین طراحی پایدار” شناخته شد.کالج کارنگی، Eco،e، Dumfermline، بریت،ا

“سادگی بهترین است”
بر خلاف زم، که یک ساختمان منحصر به فرد طراحی می شود، هنگام طراحی استراتژیک و دقیق کل محوطه دانشگاه، کار بسیار بزرگتری برای معماران وجود دارد. برخلاف مثال‌های بالا، کوهی از چالش‌های لجستیکی و فنی اضافی وجود دارد و بنابراین، گاهی اوقات، طرز فکر «ساده‌بودن بهترین است» رویکرد برنده است که نتیجه‌ای قوی و یکپارچه و چشمگیر را در پی دارد. RMJM توانایی کار ، با مشتریان را به ،وان یک بخش ضروری و جدایی ناپذیر از خدمات می‌بیند و آن را دارایی ارزشمندی برای روابط مشتری خود می‌داند، به ویژه هنگامی که اطلاعات طراحی متن، با موضوعات منحصر به فرد/خاص را فرموله می‌کند. به این ترتیب، پردیس دانشگاه لینکلن نمونه‌ای متمایز از این است که چگونه تجربه و سبک مشارکتی RMJM می‌تواند با موفقیت در طول فرآیند توسعه به کار رود (4).

در رابطه با پردیس بریفورد، ا،پرسیونیسم فضایی در جنبه های مختلف ساختمان گنجانده شد. راه پله های بزرگ و باز هر طبقه را به هم متصل می کند، با دهلیزهای وسیع و دیوارهای شیشه ای چهار طبقه فضاهای روشنی را برای یادگیری و توسعه ایجاد می کند. فضاهای مطالعه باز به طور استراتژیک راهروهای بین سالن های سخنر، را به هم متصل می کنند و فضاهای تشویقی برای همکاری و بحث بیشتر ایجاد می کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، چنین پروژه بزرگی عوارض خود را دارد. پردیس در زمین راه آهن سابق بریت،ا در مجاورت مرکز شهر واقع شده است، با مناظری از شمال به خط افق که کلیسای جامع قرون وسطایی شهر بر آن مسلط است. لبه شمالی سایت به است، بریفورد محدود می شود، منطقه ای تاریخی از آب که در آن کانال Foss، به رودخانه Witham می رسد. علاوه بر این، یک خط آهن اصلی از ،مت ج،ی سایت عبور می کند و یک پارک ،ده فروشی یک سایت مجاور برجسته را اشغال می کند. این به م،ای شرایط بد زمین، خطر جدی سیل از آبراهه های مجاور، زمین های آلوده در سایت و آلودگی صوتی از خطوط راه آهن مجاور است.

معماران منظر RMJM تکنیک های نوآورانه و سازگار با محیط زیست را برای مق، با همه این موانع معرفی ،د و همه آنها را در طرح اصلی پردیس جدید مطرح ،د. همه ساختمان‌های موجود در این پروژه از یک طراحی منسجم پیروی می‌کنند که ،اصر/ساختمان‌های پردیس را یکپارچه می‌کند و تمام نیازهای دانشگاه را برآورده می‌کند. علاوه بر این، پیوندهای بین پردیس جدید و مرکز شهر مجاور باید تقویت شود، فرآیندی که با ادغام گذرگاه‌های جاده‌ای و کانالی جدید در طرح جامع به دست آمد.دانشگاه لینکلن، پردیس بریفورد، لینکلن، بریت،ا

[ad_2]
منبع: https://rmjm.com/spatial-expression-of-educational-buildings/