بازدید مجدد از ساختمان: پیش ساخته پیشگام Cartwright Pickard


[ad_1]

در نیم مایلی شمال میدان اولد استریت لندن، موری گروو به طول 500 متر از شرق به غرب امتداد دارد و در آن دو ساختمان وجود دارد که دو روش کاملاً متفاوت ساخت و ساز پیش ساخته را به پایتخت معرفی ،د.

در سال 2009، Waugh Thistleton یک بلوک آپارتم، 9 طبقه ساخته شده از ،اصر CLT قابل توجهی را تحویل داد – یک طرح تحسین برانگیز آوانگارد در زمینه بریت،ا در آن زمان. ده سال قبل، معماران Cartwright Pickard 30 آپارتمان اجاره ای مقرون به صرفه در دو بال پنج طبقه که توسط یک آسانسور استوانه ای و برج پلک، در گوشه موری گروو و شپردس واک به هم متصل شده بودند، تولید کرد.

این اولین پروژه پیتر کارترایت و جیمز پیکارد بود و آنها برنده مسابقه طراحی سازماندهی شده توسط Pea،y علیه معمار، شدند که شامل ایان ریچی و سیستم های آینده بود. پیکارد، یکی از حامیان سابق پیتر فوگو، پیش از این در کنفرانس نوآوری مسکن Rowntree Trust با کارگردان Pea،y، Dickon Robinson تماس گرفته بود. او اشاره کرد که در سوئد کار کرده است، تجربه مستقیمی از قاب چوبی پیش ساخته سوئدی داشته است و می‌خواهد ساخت و ساز م،ار را در مقیاس‌های بزرگ‌تر کشف کند.

ساختمان‌های موری گروو از ماژول‌هایی با ،ت فولادی تشکیل شده‌اند که کاملاً در داخل کارخانه نصب شده‌اند و درها و پنجره‌ها نصب شده‌اند. این ماژول ها توسط یک دسته سواری از کامیون ها با زمان بندی دقیق به محل تحویل داده شدند و ظرف 10 روز در موقعیت های خود قرار گرفتند. کل پله پنج طبقه و سیلندر آسانسور در یک جرثقیل تحویل داده شد.

ع، از طرح گرفته شده در تکمیل در سال 1999

منبع:مارتین چار،

این ،اصر آماده شده از ساختمان نیمی از هزینه ساخت پروژه را تشکیل می دادند. تنها کارهای پس از ماژول شامل اتصال بالکن ها به نماها، کاشی کاری های سفالی گیره ای، تخته های سرو زبانه و شیار، و نصب جرثقیل سقف های پیش ساخته بود.

شالوده ها و کارهای زیربنایی تنها بخشی از ساخت شش ماهه بود که به طور قابل توجهی زمان بر بود، و ارزیابی بعدی BRE اشاره کرد که اگرچه رویکرد م،ار در موری گرو 5 درصد بیشتر از یک پروژه قابل مقایسه ساخته شده به روش های استاندارد هزینه داشت. دوره کلی ساخت نصف هنجار بود.

از نظر بیرونی (ما نتوانستیم وارد هیچ یک از آپارتمان ها شویم) به نظر می رسد ساختمان ها به سختی کهنه شده اند. کاشی کاری های آلم، بر روی نماهای رو به خیابان به طور قابل توجهی هوازدگی نکرده و رنگی یکنواخت را حفظ کرده است.

همین امر در مورد ،اصر ف،ی ساختاری قابل مشاهده و اتصالات متقاطع فولادی همچنان درخشان است که ستون‌های قاب‌های خارجی را که پایه‌های بالکن بتنی پیش ساخته را حمل می‌کنند، به هم متصل می‌کند. زیراندازهای ظریف آنها که طراحی آنها در بحث با سازنده به طور مقرون به صرفه حل شد، نیز رنگی منظم دارند، بدون ا،ید شدن یا لکه شدن در جایی که لبه های آنها با فولاد برخورد می کند.

ارتفاعات رو به ج، و شرق مشرف به یک باغ حیاط است که به خوبی از طلسم های طول، نور خورشید و دید و صدای ترافیک در موری گروو و شپردس واک محافظت می شود – که توضیح می دهد که چرا تخته های افقی پوشش سرو قرمز غربی بسیار ناهموار است. سفید ،ی که این گونه مستعد آن است. و به دلیل عمق 1.5 متری بالای سقف، هیچ علامت قابل توجهی برای رواناب وجود ندارد.

روکش سدر بدون میخ اخیراً و برای اولین بار پوشش آتش ک، 0 داده شده است و بیش از دو دهه پس از نصب تخته ها در کارخانه روی ماژول ها، هیچ نشانه ای از ، خوردگی یا تاب برداشتن وجود ندارد. نه هیچ حرکت مرتبط با سن وجود دارد. انتخاب پنجره‌های دوجداره Vefac ساخت دانمارک – دارای قاب آلومینیومی در خارج، قاب چوبی داخلی – به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از شیشه‌های مشابه بریت،ایی آن زمان بود، اما مانند سایر ویژگی‌های کلیدی، هیچ نشانه‌ای از سایش و ساییدگی وجود ندارد. به سطوح پودر شده پاره شود. پروژه با هیچ نقصی تحویل و امضا شد. یک ارزیابی پس از اشغال پنج سال پس از تکمیل، کاهش قابل توجهی در هزینه های نگهداری در مقایسه با مسکن مشابه در سازه های استاندارد نشان داد.

این مشاهدات به طرز ناراحت کننده ای تکراری هستند، اما دوام و کیفیت طول، مدت معماری را تایید می کنند که به ویژه در جزئیات ساختمان مشهود است. پیکارد قصد داشت ارتفاعاتی را طراحی کند که به م،ای میزی سبک و کم باشد و این باعث ایجاد جلوه های گرافیکی و سه بعدی شده است که خطوط ظریفی دارند، نه اینکه به شدت بیانگر باشند.

ع، های داخلی گرفته شده پس از تکمیل در سال 1999

منبع:مارتین چار،

این را در بخش های نسبتا باریک ،اصر فولادی عمودی و افقی در معرض دید، در درجه تیرگی پانل های نرده ف،ی و در اتصالات ساده و حداقل بین پانل ها و نرده ها مشاهده می کنیم. ما آن را در عدم تقارن زیبا و «پروانه‌های» شعاع‌دار بالکن‌های مثلثی مبهم که از نماهای شرقی و شمالی بیرون می‌آیند، می‌بینیم.

رضایت بخش ترین، شاید، ما آن را در بیان دقیق کنترل شده معماری در دنده های شعاعی هنوز براق از عرشه های فولادی در پلکان/برج بالابر مواجه می کنیم. به ،وان یک کل، یا از طریق جزییات فردی آن، تعیین تاریخ یا حتی یک دهه خاص برای این معماری دشوار است. طراحی آن پاسخی مفید به صدها ساختمان آپارتم، با نمای مبتذل فریب خورده، زشت یا بی صدا است که از سال 1999 در لندن ظاهر شده اند.

یک ، سطحی اما بسیار قابل توجه در جوانه وجود دارد. با در نظر گرفتن استقامت تقریباً ترسناک بدون علامت سطوح ساختمان و ،اصر ساختاری در معرض، صفحات مشبک آلومینیومی خارجی سیلو برج – که جزئیات آنها به خوبی ریز شده است – یک کد افسرده است: آشکار است که ف، هرگز لکه گیری نشده است و در مقایسه با آن با بقیه معماری، به م،ای واقعی کلمه سربی به نظر می رسد. Pea،y نادیده گرفته شده است: صفحه نمایش ها را نمی توان با چیزی بیش از یک اسکراب آب و صابون احیا کرد.

دیوید استرانگ، مدیر طراحی Pea،y، تأیید کرد که موری گروو اولین ساختمان این سازمان است که محصول طراحی و ساخت م،ار سه بعدی است و قبل از مسکن بدون کربن BedZed در سال 2002 آنها ساخته شده است.

«ساختن آن به کمی شجاعت نیاز داشت [Murray Grove] اتفاق می افتد، او می گوید. استرانگ اضافه می کند که از آن زمان تاکنون، نوآوری ها در پروژه های مسکن Pea،y به صورت موردی مورد توجه قرار گرفته است. اگر مشکلات لجستیکی مرتبط با سایت وجود داشته باشد، برخی از سیستم‌های نوآورانه در ساختمان‌های بلندتر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت: «طرح‌ها باید بگویند که بهتر از جایگزین‌ها هستند».

آنها باید در سطوح مختلفی از جمله دستیابی سریع به ضد آب بودن و نیاز به ارائه بیشترین واحدهای مس، ممکن در یک سایت قرار گیرند. Pea،y در کاوش در سیستم‌های ساخت‌وساز جدید نمونه‌ای باقی می‌ماند – بخش‌های نمای شیشه‌ای دو رنگی نیال مک‌لافلین در سیلورتاون (2004) نمونه‌ای هستند و با نگاهی به آینده، برج خانه ادیت سامرسکل هنلی هالبراون در فولهام دارای بخش‌های پیش‌ساخته بیرونی با بخش‌های تمام‌طبقه‌ای خواهد بود. .

اینها اکتشافات جاه طلبانه هستند. اما حتی اگر طرح‌هایی مانند موری گروو هم از نظر معماری با فضیلت و هم از نظر عملکردی و اجتماعی موفق باشند (تجارت بسیار پایینی از ،نان وجود دارد)، مقاومت عمومی در برابر نوآوری در پروژه‌های مسکن قابل توجه باقی می‌ماند.

دلایل خام این است که صنعت ساخت و ساز با حاشیه سود حدود 2 درصد کار می کند و تعداد فزاینده پیشنهادات دستمزد معماران برای طرح ها کمتر از 2 درصد هزینه ساخت و ساز است و این برای طراحی نوآورانه سمی بوده است.

جدای از آن، چه تعداد از معماران این ترس اولیه را دارند که م،ار بودن و پیش ساخته بودن خلاقیت معماری شخصی و در نتیجه منحصر به فرد آنها را کمرنگ کند؟ بدیهی است که در موری گروو چنین نبود.

درست روبروی بال موری گروو که رو به غرب است، خیابان میکاوبر قرار دارد. ویلکینز میکاوبر در چار، دیکنز بود دیوید کاپرفیلد که گفت: هرگز فردا کاری را انجام نده که امروز می تو، انجام دهی. این حکم منطقی و قابل تحسین به ندرت در مورد مسکن نوآورانه یا م،ار اعمال می شود.
جی مریک منتقد و نویسنده معماری است

دیدگاه معمار

Murray Grove اولین پروژه در نوع خود در ،ستان بود که از تولید حجمی کاملاً م،ار با قاب فولادی برای بهبود کیفیت ساخت و کاهش شدید زمان در محل استفاده کرد. با استفاده از اصولی که بیشتر با تولید خودرو مرتبط است، این ساختمان تقریباً به طور کامل در خارج از محل ساخته شد، با استفاده از واحدهای م،ار که به طور کامل در یک کارخانه نصب شدند و سپس در محل فقط در 10 روز مونتاژ شدند.

در آن زمان، کار به روشی کاملاً جدید با یک تولیدکننده از نظر فنی چالش برانگیز بود، اما این پروژه به دلیل رویکرد پیشگامانه خود در طراحی و استفاده از روش‌های خارج از محل، که بعداً توسط «روش‌های ساخت و ساز مدرن» نامیده شد، در سطح جه، شناخته شد. وزیر مسکن

بیش از 20 سال بعد، MMC (همانطور که در حال حاضر معمولاً شناخته می شود) به سن بلوغ رسیده است و به یک جایگزین من،، مقرون به صرفه و سریعتر برای روش های سنتی تبدیل شده است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

این پروژه مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی ما به شروع ثروت Cartwright Pickard کمک کرد و تنها ساختم، در بریت،ا بود که در سال 2000 توسط شورای طراحی وضعیت محصول هزاره را دریافت کرد.

از آنجایی که این تمرین ۲۵ سالگی خود را جشن می گیرد، رویکرد اتخاذ شده در موری گروو هنوز هم تجسم بسیاری از اصول طراحی ما است: تلاش دائمی ما برای به چالش کشیدن وضعیت موجود و توسعه راه حل های بهتر از طریق ،یب معماری، تولید و طراحی محیطی.
جیمز پیکارد، کارگردان موسس، کارترایت پیکارد

دیدگاه مشتری

Pea،y اولین پذیرنده ساخت و ساز م،ار حجمی برای مسکن مقرون به صرفه بود. موری گروو که اکنون با نام Shepherdess Walk ساخته شده است در سال 1999 ساخته شده است و نمونه ای از اولین ساختمان های مسکن حجمی فولادی چند طبقه در بریت،ا است. این پروژه توسط Cartwright Pickard با مهندسان Whitby Bird رهبری شد، در خارج از سایت توسط Yorkon ساخته شد و در محل توسط پیمانکار Kajima مدیریت شد. در طول 23 سال گذشته، ما دریافتیم که تعمیرات و نگهداری مورد نیاز به طور کلی با سایر ساختمان‌های سنتی ما مطابقت داشته است.

ما از درس های آموخته شده برای اطلاع رس، طرح های بعدی خود استفاده کرده ایم. ما اطمینان می دهیم که نوآوری ها در طراحی و ساخت به حل خلاقانه هر گونه محدودیت پروژه – مالی، زم، یا مک، کمک می کند.

به ،وان مثال، ما از پانل های نمای پیش ساخته در پروژه خود در Bow Creek استفاده کردیم تا دقت کارخانه را در مونتاژ انجام دهیم و اطمینان حاصل کنیم که داربستی برای عبور از A12 شلوغ نداریم. ما پروژه‌های کوچک‌تر را به شیوه‌ای بسیار سنتی طراحی و جزئیات می‌دهیم تا برای پیمانکاران و تاجر، که در آن بخش از بازار یا مکان فعالیت می‌کنند، جذاب باشند و به اقتصاد محلی کمک کنند و از SMEها حمایت کنند.

ما قصد داریم به کار خود بر روی طرح ها و ساخت و سازهای نوآورانه با به وجود آمدن فرصت های جدید ادامه دهیم. یکی از این طرح‌های آینده برای بلوک مس، در هامراسمیت و فولام توسط هنلی هالبراون است که در خارج از محل در نماهای بزرگ و پانل‌های ساختاری ساخته می‌شود و سپس در جای خود جرثقیل می‌شود.

انجام بیشتر مونتاژ در خارج از محل به ما کمک می کند تا تعداد تحویل ها را کاهش دهیم، کارآمدتر بسازیم و مدت زمان این پروژه را کاهش دهیم و تأثیر آن را بر جامعه محلی در خیابان های مجاور به حداقل برس،م.
دیوید استرانگ، مدیر طراحی پی بادی

جزئیات اصلی

این هدف پشت موری گروو، استفاده از قطعات تولید شده خارج از سایت و عدم استفاده از معاملات مرطوب است. این طرح‌ها پانل‌های بتنی پیش‌ساخته راهرو را نشان می‌دهند که بر روی ماژول‌های ،ت ف،ی ثابت شده‌اند. یک کانال فولادی بر روی صفحه جلویی پانل های بتنی پیش ساخته ریخته می شود تا به ستون های فولادی که لبه بیرونی آن را پشتیب، می کنند، پیچ شود. این همچنین به ستون های نرده اجازه می دهد تا دوباره به آن ثابت شوند. کل ساختار راهرو به ،وان یک کیت بسیار تکراری و استاندارد از قطعات طراحی شده است که هم مقرون به صرفه و هم سریع و آسان است.
جیمز پیکارد، کارگردان موسس، کارترایت پیکارد

داده های پروژه

در سایت شروع کنیدمارس 1999
تکمیلنوامبر 1999
سطح ناخالص طبقه داخلی 2150 متر2
ساخت و ساز هزینه2.3 میلیون پوند
هزینه ساخت در هر متر2 1070 پوند
معمار کارترایت پیکارد
مشتریپی بادی
مهندس سازهویتبی برد و شرکا
مشاور M&E مشارکت طراحی مهندسی
نقشه بردار کمیت MDA
بازرس ساختمان تایید شدهمحله هاکنی لندن
پیمانکار اصلیمهندسی کاجیما ،ستان

[ad_2]
منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/buildings/building-revisit-cartwright-pickards-pioneering-prefab