انواع طراحی نقشه ساختمان مسکونی به همراه تصاویر نما و دکور + دانلود رایگان-اطلاعات سایبان


اگر پروژه ای دارید که می خواهید شروع کنید ، امروز با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم طرح ها و ایده های خود را بگیرید و آنها را به ساختمانی که همیشه می خواستید تبدیل کنید. در ضمن ، نمونه های طراحی ساختمان و مطالعات موردی را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا برخی از الهامات و ایده ها را برانگیزد. مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد . دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود . در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد. در نقشه کشی اداری می توان با نور مصنوعی تامین نور داشت و همه فضاها نیاز به نور طبیعی ندارند.

  • سالن پذیرایی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟بهتر است بدانید که در نظر گرفتن سالن پذیرایی برای میزبانی مهمان می باشد.
  • مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد .
  • در رابطه با طراحی سرویس بهداشتی و حمام نیز لازم است نکاتی را در نظر بگیرید و برای این فضاها طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشید.
  • علاوه بر آن برای اصلاح کردن بخش‌های نادرست و غیر اصولی نیاز به زمان هم می‌باشد که باعث عقب افتادن پروژه و طولانی شدن اتمام پروژه می‌شود.

نقشه های معماری به عنوان یک کتابچه ی راهنمای ساخت و ساز هستند و در نتیجه نقش بسیار مهمی در روند پروژه ایفا می کنند . به عبارت ساده تر می توان بیان کرد که نقشه های معماری ترکیبی از توصیفات نوشتاری، بصری و سازه ای است که قرار است ساخته شود . انواع مختلف نقشه های مورد استفاده شامل نقشه های معماری ، نقشه های سازه ، نقشه های HVAC ( گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ) ،نقشه های برق و لوله کشی ، طرح های حفاظت در برابر آتش و نقشه های متفرقه می باشد که در طراحی بایستی مد نظر قرار بگیرد . در شرکت آرین پاراکس مرحله بعدی جلسه با کارفرما و بررسی خواسته های ایشان است در واقع قبل از شروع نقشه کشی ساختمان کلیه خواسته های کارفرما بررسی خواهد شد و در مورد آن بحث و تبادل نظر می شود.

پلان مسکونی سه خواب+نما

اگر در ذهن شما این سؤال نقش بسته که نقشه ساختمان با عرض ۸ متر چگونه در نظر گرفته می شود، می‌توانید در ادامه این مطلب با این موضوع با ما همراه باشید تا بتوانیم نکات اصلی و استاندارد یک نقشه را برای شما مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بسته به نوع کاربری فضا نکات خاص آن در طراحی پلان در نظر گرفته می شود. در طراحی نقشه ی هر کدام از این فضاها نیاز به رعایت کردن ضوابط مخصوص به آن هاست. تیم شاپ دکو همه ی انواع پلان های شما را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری طراحی می کند.

اهمیت نقشه کشی ساختمان

قطعا طراحی هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است و گروه فنی مهندسی کهن با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی های خود از یک چارت استاندارد که توسط مهندسین طراح تهیه شده تبعیت میکند. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

این پلان معماری به صورت فاز یک طراحی شده و سعی شده نیازهای دقیق کارفرمای پروژه در طراحی پلان مدنظر قرار گیرد.در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص نقشه ساختمان سه خوابه می پردازیم. اولین و شاید مهمترین نکته در طراحی نقشه ساختمان مسکونی، توجه به لکه‌گذاری پلان و جانمایی فضاهای عمومی، نیمه عمومی و خصوصی در پلان معماری است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نحوه لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های شمالی و جنوبی با هم متفاوت است. در ادامه، لکه‌گذاری پلان معماری در زمین‌های شمالی و جنوبی را با هم بررسی می‌کنیم.