استفاده مجدد، استفاده مجدد، بازیافت: گسترش چرخه عمر معماری هدفمند


[ad_1]

زمان ،نی مطالعه: 4 دقیقه

در زیر فقط یک نمونه از عمر زودگذر برخی از سازه‌های هدفمند آورده شده است. استادیوم ورزش های آبی المپیک ریو در نیمه دوم سال 2014 شروع به ساخت کرد و در آوریل 2016 (به موقع المپیک 2016) افتتاح شد. تنها هفت ماه پس از اینکه ریو میزبان اولین بازی‌های المپیک در آمریکای ج،ی بود، در 18 مارس 2017، می‌بینیم که آب قهوه‌ای رنگ است، تمرین را پر می‌کند و علف‌های هرز در مقابل یک استادیوم متروکه و در حال تجزیه ورزش‌های آبی المپیک واقع در جایی که روزگاری بود رشد می‌کنند. پارک رسمی المپیک که با همان سرنوشت شوم روبرو شده است. ورزشگاه المپیک، ریودوژ،رو، برزیل.

سازه های هدف ساخته شده با رویدادها و اه، خاصی در ذهن ساخته می شوند، و از آنجایی که این ساختمان ها اغلب برای پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد یک رویداد طراحی می شوند و به همین دلیل طول عمر آنها معمولاً یک طرح اولیه نیست. این به ،ه خود به این م،ی است که پس از پایان رویداد، سرنوشت ساختمان اغلب نامشخص است. همانطور که در بالا نشان داده شد، غیر معمول نیست که سازه‌های هدفمند مانند استادیوم‌های المپیک یا ساختمان‌های EXPO بدون استفاده، رها یا حتی ت،یب شوند، که اتلاف قابل توجهی از منابع است. در سال‌های اخیر مقالات زیادی منتشر شده است که به بررسی ماهیت ناپایدار معماری هدفمند می‌پردازند. این به دلایل مختلفی از جمله اتلاف منابع ذکر شده است، اما در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری، طراحی برای طول عمر یکی از بزرگترین گام ها در طراحی پایدار است که می تو،م برداریم.

امروزه طراحان و معماران به ،وان بخشی از جامعه ای کار می کنند که از پیامدهای بلندمدت تصمیمات کوتاه مدت آگاه است و در RMJM ما در حال برداشتن گام هایی برای گسترش استراتژیک چرخه عمر پروژه های خود هستیم – خواه استادیوم المپیکی با هدف ساخته شده باشد. یا یک آسمان ،اش با کاربری مختلط. استفاده مجدد از سایت های ساخته شده با هدف، یک راه عالی برای افزایش چرخه عمر ساختمان و در عین حال حدا،ر استفاده از منابعی است که برای ساخت آنها صرف شده است. و به این ترتیب، این خبر خوبی است که تحقیقات انجام شده توسط IOC، پس از بازی های المپیک زمست، 2018 در پیونگ چانگ، کره ج،ی، نشان می دهد که 85٪ از کل مکان های دائمی مورد استفاده در بازی های المپیک (از آتن در سال 1896 تا پیونگ چانگ در سال 2018) – و همچنین 92 درصد از مکان‌های دائمی مورد استفاده در قرن بیست و یکم، از جمله EXPOها و سایر سایت‌های مشابه، مدت‌ها پس از اتمام نسخه‌های مختلف بازی‌ها همچنان در حال استفاده هستند و مزایای اجتماعی و اقتصادی را برای جوامع محلی به ارمغان می‌آورند. (1).

استفاده مجدد به ،وان روشی برای اجرای شیوه های زیست محیطی پایدار یکی از مزایای اصلی این عمل است. ساخت ساختمان های جدید از ابتدا به منابع عظیمی از جمله انرژی، مواد و نیروی انس، نیاز دارد. تغییر کاربری یک ساختمان موجود به میزان قابل توجهی میزان ، و اثرات زیست محیطی را که در طول ساخت یک سایت جدید ایجاد می شود کاهش می دهد. در عوض، هزینه های صرفه جویی شده را می توان به ویژگی های سبز برای افزایش پایداری سایت، مانند پانل های خورشیدی، بام های سبز و سیستم های جمع آوری آب باران هدایت کرد.

علاوه بر این، اگر در واقع سایت قادر به تغییر کاربری کامل نباشد، در صورت ،وم می‌توان مواد مورد استفاده در ساخت ساختمان اصلی را بازیافت یا تغییر کاربری داد. این امر با کاهش نیاز به تولید فولاد تازه و سایر مصالح ساختم، با CO2 بالا، ردپای کربن پروژه را بیشتر کاهش می دهد. در کنار این، تأثیر زیست محیطی حمل و نقل مصالح ساختم، به سایت هنگام استفاده از این نسخه جایگزین از “مصالح با منبع محلی” به حداقل می رسد. دهکده المپیک پکن، پکن، چین

در یک چشم‌انداز وسیع‌تر، هنگام انتخاب تغییر کاربری و گسترش چرخه عمر معماری هدفمند، مزایای اجتماعی-اقتصادی محلی و جه، فراو، نیز وجود دارد. اولا، سازه هایی مانند استادیوم های المپیک اغلب در مناطقی قرار دارند که نیاز به توسعه و سرمایه گذاری دارند. تغییر کاربری ساختمان های ساخته شده می تواند نواحی اطراف را احیا کند و فرصت های اقتصادی را برای جامعه محلی فراهم کند. ساختمان تغییر کاربری می‌تواند ،ب‌وکارهای جدید را جذب کند، فرصت‌های شغلی ایجاد کند و به اقتصاد محلی کمک کند – این مکان‌ها را به دارایی‌های ارزشمند جامعه تبدیل می‌کند که برای سال‌های آینده به نفع جامعه ادامه می‌دهد. زیرساخت‌های المپیک به پارک‌های عمومی، موزه‌ها و مراکز همایش تبدیل شده‌اند و منابع و جاذبه‌های ارزشمندی را برای جامعه فراهم می‌کنند که مردم را گرد هم می‌آورد و مشارکت جامعه را تشویق می‌کند و در عین حال فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری و توسعه ایجاد می‌کند. یک مثال کلیدی از این دهکده المپیک 2008 پکن است که برای اولین بار برای پذیرایی راحت بیش از 16000 ورزشکار طراحی شد که از آن زمان به ،وان یک منطقه مس، وسیع طراحی شده است.2).

نمونه بارز دیگر می‌تواند پاویون امارات متحده ،ی باشد که توسط RMJM Dubai برای نمایشگاه 2020 دبی مدیریت می‌شود، که در نزدیکی میدان الوصل در مرکز دبی، امارات قرار دارد (3). این غرفه که ،یبی واقعی از سنت و نوآوری است، از شاهین – پرنده ملی کشور الهام گرفته شده است. این ساختمان کم مصرف دارای 28 بال متحرک در سقف است که می تواند برای برداشت انرژی از طریق پانل های فتوولتائیک یکپارچه (که تشعشعات خورشیدی را به برق تبدیل می کند) پخش شود. این سایت با طراحی پیچیده از 8000 متر مربع فضای نمایشگاهی تشکیل شده است و از زم، که برای اولین بار ساخته شد میزبان رویدادهای مختلف بزرگ است.پاویون امارات، نمایشگاه دبی 2020، امارات

استفاده مجدد از سایت‌های ساخته شده با هدف مانند استادیوم‌های المپیک و نمایشگاه‌های نمایشگاهی، راهی مقرون‌به‌صرفه، سازگار با محیط‌زیست و اجتماعی برای افزایش چرخه عمر ساختمان است. با تبدیل این تسهیلات به دارایی‌های ارزشمند جامعه، می‌تو،م فرصت‌های جدیدی برای رشد اقتصادی، مشارکت جامعه و پایداری محیط‌زیست ایجاد کنیم و در عین حال میراث سایت‌ها و آنچه که آنها را نشان می‌دهند گسترش دهیم. در نهایت، هدف‌گذاری مجدد این ساختمان‌های هدفمند، یک موقعیت برد-برد برای همه افراد درگیر است که ضمن حفظ منابع و دارایی‌های ارزشمند برای نسل‌های آینده، منافع ملموسی را برای جامعه و محیط زیست فراهم می‌کند.

[ad_2]
منبع: https://rmjm.com/repurpose-reuse-recycle/