آیا خانه های پرینت سه بعدی به معماران در سال 2023 کمک می کنند؟


[ad_1]

آیا در مورد پرینت سه بعدی شنیده اید؟ می تواند بزرگتر از آن چیزی شود که فکر می کنید. این فناوری چند سالی است که وجود داشته است و به افراد زیادی در سراسر جهان با طرح‌ها و نمونه‌های اولیه خود کمک کرده است، اما اخیراً این نوآوری غیرمعمول در بحث‌هایی در سرتاسر جهان درباره بازار مسکن و همچنین بخش‌های دیگر مورد توجه قرار گرفته است. اقتصاد جه، در اینجا خلاصه ای از چیستی خانه های پرینت سه بعدی و بحث پیرامون آنها آورده شده است.

مزایای خانه های پرینت سه بعدی

خانه های پرینت سه بعدی

منبع: insider.com

خانه های پرینت سه بعدی از طرحی نشات می گیرند که با استفاده از یک برنامه نرم افزار مدل سازی طراحی شده است. طراح می تواند طرح را در این مرحله از فرآیند طراحی کند. پس از دریافت علامت، طرح به چاپگر ارسال می شود، جایی که همه چیز پردازش می شود. سپس، چاپ شروع می شود.

این کار لایه به لایه با روباتی که مواد را می‌گذارد انجام می‌شود (اغلب از مخلوط ساختم، خمیری مانند بتن استفاده می‌کند). پس از چاپ پایه های خانه، برای نصب آ،ین ویژگی ها، مانند پنجره ها و لوله کشی، به کار دستی نیاز است.

در بریت،ا، کارگران ساختم، برای همگام شدن با اه، مسکن مقرون به صرفه ،ت در تلاش بوده اند، به ویژه مناطق روستایی که فاقد خانه های جدید هستند. این باور وجود دارد که خانه های پرینت سه بعدی می توانند در پر ، این شکاف ها نقش داشته باشند. آنها را می توان به سرعت و ارزان ساخت و در عین حال به اه، پایداری دست یافت زیرا با استفاده از مواد بسیار کمتر، ، های بسیار کمتری ایجاد می کنند.

این فناوری امکان تأمین مسکن اضافی را برای خانواده‌های کم درآمد و به‌ویژه بی‌خانمان‌ها فراهم می‌کند که یکی دیگر از مسائل مهم اجتماعی است.

افزایش هزینه ساخت و ساز

خانه های پرینت سه بعدی

منبع: goodnewsnetwork.org

گزارش ها حاکی از آن است که افزایش قیمت مصالح ساختم، یکی از بزرگترین چالش های صنعت ساخت و ساز در سال 2023 خواهد بود. عواملی مانند تورم و مسائل عرضه نقش خود را در این امر ایفا کرده اند و تأثیر منفی برای چندین پروژه و هدف ایجاد کرده اند. در صنعت ساخت و ساز

یک پروژه معمولی به همه چیز نیاز دارد، از تخته سه لا گرفته تا عایق، و تهیه و جمع آوری چندین نوع مواد می تواند نیمی از نبرد در صورت وجود محدودیت ها یا موانع پیش بینی نشده باشد. علاوه بر این، سازندگان باید در نظر بگیرند هزینه های اضافی مانند بیمه ساخت و ساز تجاری با پیشرفت یک پروژه

چگونه این به معماران کمک می کند

خانه های پرینت سه بعدی

منبع: architecturalrecord.com

هنگامی که این فناوری به جریان اصلی تبدیل شود و ا،امات نظارتی را تصویب کند، معماران تا حد زیادی از این فناوری سود خواهند برد. طرح‌های پیش‌نویس را می‌توان در چند دقیقه/ساعت بسته به اندازه پروژه قالب‌گیری کرد و به زودی این فناوری در طراحی و ساخت خانه‌های واقعی قابل استفاده خواهد بود.

این امر باعث صرفه جویی در زمان و تلاش زیادی برای طرح هایی می شود که معماران روی آن کار می کنند و همچنین کار را کم خطرتر می کند. در مورد هزینه کار، می توان انتظار داشت که به طور قابل توجهی کاهش یابد زیرا طرح های دشواری که ممکن است چندین روز یا چند هفته طول بکشد تا توسط انسان ایجاد شود، در عرض چند ساعت توسط روبات های خودکار تکرار می شوند.

کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

خانه های پرینت سه بعدی

منبع: arstechnica.net

یکی از مهم‌ترین مزایای خانه‌های پرینت سه بعدی این است که این فناوری می‌تواند با کاهش و حذف بسیاری از پروژه‌های ساخت‌وساز معمولی به کاهش چشمگیر تعداد انتشار کربن در جو کمک کند.

به ،وان مثال، به طور معمول نیاز به حمل و نقل بسیار متفاوت است مصالح ساختم، در داخل و خارج از یک سایت ساختم، در فرآیند ساخت یک ملک. این امر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی تا حد زیادی کاهش می یابد زیرا بیشتر ساخت و سازها توسط ماشین هایی با استفاده از مصالح ساختم، در محل انجام می شود. عامل مهم دیگری که بیشتر به صرفه جویی در هزینه کار و ساخت و ساز در فرآیند کمک می کند ساخت یک ملک.

چالش های نظارتی

خانه های پرینت سه بعدی

منبع: dwell.com

با وجود مزایای خانه های پرینت سه بعدی، هنوز موانعی وجود دارد که عمدتاً شامل مقررات است. و با افزایش محبوبیت این فناوری، این امر ممکن است به ،ه خود مقررات بیشتری را برای اطمینان از اعمال اقدامات ایمنی و کنترل کیفیت ایجاد کند.

به طور همزمان، همه با چنین رویکرد منحصر به فردی موافق نیستند ساخت یک ملک. خانه های سه بعدی هنوز گزینه جذابی برای سازندگان مسکن نیستند، به این م،ی که فقط ،یداران می توانند از آنها بهره ببرند. این یک راه حل عالی از نظر ارائه مسکن مقرون به صرفه برای ،، که بیشتر به آن نیاز دارند ارائه می دهد، با این حال، توسعه دهندگان ممکن است محدود شوند.

اولین خانه های پرینت سه بعدی در بریت،ا در حال توسعه هستند – املاک 6 میلیون پوندی در لنکاوی ساخته می شود و به طور کامل از خانه های چاپگر سه بعدی ایجاد می شود، که آن را به یک مطالعه موردی فوق العاده تبدیل می کند.



[ad_2]
منبع: https://architecturesideas.com/3d-printed-،mes/