مصاحبه با کارلا فراندو کوستانسا و پابلو گاریدو آرنایز از PARABASE
انتشار: آذر 21، 1403
بروزرسانی: 26 خرداد 1404

مصاحبه با کارلا فراندو کوستانسا و پابلو گاریدو آرنایز از PARABASE


کارلا فراندو ،تانسا و پابلو گاریدو آرنایز، معماران و بنیانگذاران Parabase، به طور قابل توجهی چشم انداز معماری و شهرسازی را شکل داده اند. شرکت آنها که در سال 2021 تأسیس شد، دفاتری در بازل، سوئیس، مکزیکو سیتی، مکزیک، و بارسلون، اسپ،ا دارد.

معمار کارلا فراندو ،تانسا، فارغ التحصیل ETSAV، بارسلونا، و دانشگاه فنی آیندهوون، با شرکت های برجسته ای مانند Diener & Diener و Herzog & de Meuron همکاری کرده است. در دانشگاه، معمار فراندو ،تانسا به ،وان دستیار تحقیق و تدریس در دانشگاه معماری برن خدمت می کند، جایی که او نقشی محوری در شکل دادن به آموزش معماری ایفا می کند.

معمار Garrido Arnaiz مطالعات معماری خود را در Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Barcelona و Accademia di Architettura di Mendrisio به پایان رساند. تجربه حرفه ای او در Miller & Maranta، Foster & Partners و Herzog & de Meuron مکمل نقش ویراستاری او در مجله Cartha و تعهدات تدریس او در Accademia di Architettura di Mendrisio است، و او کمک قابل توجهی به گفتمان ها و نمایشگاه های بین المللی معماری کرده است.

Parabase، تحت هدایت معماران فراندو ،تانسا و گاریدو آرنائیز، با جوایز متعددی از جمله موقعیت های فینالیست در جوایز هنر سوئیس و تمجید در بینال ونیز شناخته شده است. تعهد این شرکت به طراحی پایدار در استراتژی های نوآورانه استفاده مجدد از مواد مشهود است که به یکی از جنبه های مهم کار آن تبدیل شده است.

چه چیزی شما را الهام می بخشد؟

ما می تو،م به م،ای واقعی کلمه در همه چیز الهام بگیریم. ما سعی می کنیم با چشمان ساده لوح به دنیای اطراف خود بنگریم و هیچ تفاوتی بین دسته بندی های از پیش تعیین شده ایجاد نکنیم: بالا، پایین، زیبا، زشت، جدید، قدیمی، سنگین، سبک، گران، ارزان، محبوب، تصفیه شده... همه چیز مستعد ابتلا است. در حال تصاحب، هضم و تبدیل شدن به معماری. به گفته میشل سرس، "اگر به هر جایی بروید، این شانس را دارید که معاصر را ملاقات کنید."

چه چیزی باعث شد که معمار شوید؟

چند سال پیش در اسپ،ا، از نوعی اعتبار اجتماعی برخوردار بود. در همان زمان، ما به ریاضی و زبان، طراحی و علوم طبیعی علاقه مند بودیم... معماری همه اینها را ،یب می کند. معمار شدن نیز احساس می کرد که بزرگ نشده و قادر به ادامه بازی، فقط جدی تر است.

فلسفه طراحی خود را چگونه توصیف می کنید؟

ما با جمع آوری اطلاعات و تحمیل قو،ن و محدودیت هایی که کل فرآیند طراحی را هدایت می کند، شروع می کنیم. به موازات آن، سفر ما محدودیت های معماری را بررسی می کند، چیزی که هنگام خواندن Eugenio Trías فهمیدیم. ما سعی می کنیم در عین اینکه ایده هایی از هنر معاصر را در بر می گیرد، بسیار فنی و علمی باشیم. ما هر تصمیمی را کمی و اندازه گیری می کنیم، اما گاهی اوقات به تقریب اجازه می دهیم. ما تمایل داریم بین سختگیری و کنترل محض و تصادفی شدید حرکت کنیم.

پروژه مورد علاقه شما چیست؟

احتمالاً مسجد قرطبه است. همه چیز را دارد، به م،ای واقعی کلمه.

جزئیات معماری مورد علاقه شما چیست؟

هر جزئیاتی تا زم، که مطابق با آن من، باشد تعریف لوسیوس بورکارت*. ما معتقدیم جزئیاتی که برای پاویون دائمی موقت با دوستانمان از Kosmos ایجاد کردیم از این شرط پیروی می کند. در این مورد، همانطور که کولهاس آن را مطرح می کند، نوعی فقدان جزئیات وجود دارد. ما احساس کردیم که در این زمینه خاص، سادگی ایجاد یک ورودی با پیچاندن پاکت پارچه ای دور سر مجسمه ReUse کار درستی است. در همان زمان، برای ما، مجسمه سنگی قدیمی را به نوعی کاریاتید آماده تبدیل کرد که با کاریاتیدهای Erechtheion و Lubetkin در Highpoint II (که به زیبایی توسط Quetglas و بعدها توسط Radic توصیف شده است) طنین انداز می کرد.

*یادداشت سردبیران

لوسیوس بورکهارت یک جزئیات را به ،وان یک مفهوم مفهومی کرد مفصل بندی متراکم کل، جایی که عالم صغیر جهان کلان را منع، می کند. به نظر او، یک جزییات صرفاً جزئی از ساخت و ساز نیست، بلکه یک لحظه حیاتی از هدف طراحی است - تقاطعی که در آن مواد، عملکرد و م،ا همگرا می شوند تا منطق زیربنایی سازه را آشکار کنند.

در مفهوم معماری، جزئیات به یک قطعه روایی تبدیل می شود و در عین حال که بر ادراک و تجربه تأثیر می گذارد، اخلاق طرح را در بر می گیرد. این دریچه ای است که از طریق آن یکپارچگی، تضادها یا آرزوهای معماری بزرگ نمایی می شوند و ملموس و مفهوم را در نظم فضایی گسترده تر پل می کنند.

جزئیات مدل PARABAS KOSMOS
PARABAS KOSMOS SimoneMarcolinPARABAS KOSMOS SimoneMarcolin

آیا شما یک ماده مورد علاقه دارید؟

خیر. ما هیچ تمایزی بین مواد قائل نیستیم. ما همه آنها را دوست داریم.

روند شما برای شروع یک پروژه جدید چیست؟

صرف نظر از مقیاس یا زمینه، پروژه های ما از طریق انتخاب و خود تحمیل محدودیت ها، معمولاً فنی و تقریباً همیشه قابل اندازه گیری، توسعه می یابند. ما عموماً برای تصور پروژه های خود به کپی ،، استعاره و جابه جایی – اعم از مجازی و تحت اللفظی – تکیه می کنیم.

چگونه عملکرد و خلاقیت را در طراحی های خود متعادل می کنید؟

خلاقیت بدون محدودیت واقعاً برای ما جالب نیست. خشن ترین سرریزها نیاز به سدها دارند تا فعال شوند. و کارکرد (یا زمینه، یا مشتری، یا مصالح، یا کمبود پول، یا تکنیک ساخت و ساز) سد کاملی را فراهم می کند.

محیط چگونه بر کار شما تأثیر می گذارد؟

محیط، حتی فقدان آن، برای کار ما بسیار مهم است. سوال این است که چگونه می تو،د این محیط را بشناسید و بخو،د. برای ما، این نیازی به نزدیکی فیزیکی یا فرهنگی ندارد. راه های زیادی برای خواندن و درک یک زمینه خاص وجود دارد: مذهب، سیاست، آب و هوا، اقتصاد، آمار از همه نوع، نمای خیابان گوگل... چیزی که ما تعیین کننده می د،م این است که بدون پیش برداشت به آن نزدیک شویم. بسیاری از اوقات، نزدیکی و احساسات شخصی این کار را دشوارتر می کند.

چگونه با مشتریان برای دستیابی به چشم انداز آنها همکاری می کنید؟

از همان ابتدا، ما سعی می کنیم گفت وگوی صادقانه ای برقرار کنیم که به ما کمک کند در چارچوبی توافق کنیم که بتو،م در آن عمل کنیم. یک چارچوب قراردادی، اما همچنین چارچوبی که در صورت نیاز خواسته های آنها را بیان و سلسله مراتبی می کند. ما خود را میانجی بین آن خواسته ها، اقتصاد، مقررات و قو،ن فیزیکی می بینیم. در هر صورت معماری خوب فقط با مشتریان خوب امکان پذیر است.

چه چیزی الهام بخش غرفه دائمی موقت بود؟

برای عدم تولید ،، کاهش انتشار CO2، کاهش بودجه، و به حداقل رساندن نیروی انس، درگیر در ساخت و ساز در حالی که هیچ اثر فیزیکی پس از جشنواره مدل باقی نمی ماند. در عین حال، غرفه با هدف نمایش منابع پنهان شهرها در حالی که از اجرای استراتژی های دایره ای نه تنها در معماری بلکه در سایر زمینه های زندگی حمایت می کند.

چگونه مادیت طراحی و پایداری غرفه دائمی موقت را شکل داد؟

شکل آلاچیق با یافته های اجزای ساختم، بلااستفاده در انبارهای مختلف شهرداری مشخص شد. در این مورد، فرم از Availability پیروی می کند. ما عمدتاً به ،وان کاشف و متصدی عمل می کردیم. اگر بخواهیم الآن غرفه را بسازیم، نتیجه احتمالاً متفاوت خواهد بود، زیرا یافته ها متفاوت خواهد بود. پس از آن معماری به نتیجه ی احتمالی همه ی موقعیت هایی که وجود دارد تبدیل می شود.

چه توصیه ای به معماران جوان دارید؟

ما واقعاً نمی تو،م هیچ توصیه ای کنیم. با این حال، فیشلی وایس زم، یک م،فست با ،وان ایجاد کرد "چگونه بهتر کار کنیم"* که ما کاملاً آن را تأیید می کنیم.

**یادداشت سردبیران

پیتر فیشلی و دیوید وایس "چگونه بهتر کار کنیم" یک م،فست ده نکته ای است که حکمت عملی برای ذهن آگاهی، همکاری و سادگی در کار و زندگی ارائه می دهد. این تابلو که از تابلوی کارخانه سرامیک تایلندی سرچشمه می گیرد، منع، کننده روحیه آنها برای یافتن زیبایی در زندگی روزمره است.
پیتر فیشلی و دیوید وایس "چگونه بهتر کار کنیم" اصول عبارتند از:

  1. یک کار را در یک زمان انجام دهید
  2. مشکل را بد،د
  3. گوش دادن را یاد بگیر
  4. سوال پرسیدن را یاد بگیرید
  5. حس را از مز،ف تشخیص دهید
  6. تغییر را به ،وان اجتناب ناپذیر بپذیرید
  7. اعتراف به اشتباهات
  8. ساده بگو
  9. آرام باش
  10. لبخند بزن
© PARABASE Portrait 1© PARABASE Portrait 1


منبع: https://www.architecturelab.net/interview-with-carla-ferrando-costansa-and-pablo-garrido-arnaiz-of-parabase/